Rabarbarowe kruche ciasto




kładniki

> 6 os.60 minśrednieprzystępne

Przygotowanie

  1. · Z żółtek, mąki pszennej, cukru brązowego, masła, sody oczyszczonej zagnieść ciasto. Podzielić je na dwie części ( jedna większą, drugą mniejszą). Wstawić ciasto na 30 minut do lodówki.
    · Przygotować rabarbar: umyć, obrać ze skórki, a następnie pokroić na drobne kawałki. Zasypać rabarbar cukrem białym kryształem i odstawić na 20 minut.
    · Przygotować blaszkę, wyłożyć papierem do pieczenia, następnie wyłożyć na papier większą część ciasta z lodówki ( można je rozwałkować, bądź też rozprowadzić ręką ). Następnie wstawić ciasto do nagrzanego piekarnika do 180 stopni C i podpiec 10-15 minut. Podpieczone ciasto wyjąć z piekarnika.
    · Podpieczone ciasto posypać bułką tartą, następnie na bułkę wyłożyć odsączony z soku rabarbar.
    · Z białek ubić pianę ( można dodać szczyptę soli, ale niekoniecznie), do ubitej piany dodać galaretkę owocową ( u mnie morelowa, bo akurat taką miałam w domu ) + trochę cukru, jeśli ktoś lubi słodkie. Ubitą pianę wyłożyć na rabarbar.
    · Na pianę położyć pozostałe z lodówki ciasto ( osobiście skubałam małe cząstki i kładłam na pianę ).
    · Ciasto wstawić do nagrzanego piekarnika do 180 stopni C i piec przez około 35 minut do zrumienienia.
    · Ostudzone ciasto oprószyć cukrem pudrem

Comments