brownie buraczane






zródło: https://www.makehappyday.com/bezglutenowe-brownie-bez-cukru/


Bezglutenowe brownie z burakiem bez cukru

Buraki, które są niezbędnym składnikiem tego ciasta należy wcześniej zmiksować na gładkie puree. Ale zanim to zrobicie, buraka należy ugotować lub upiec. Ja preferuję tę drugą formę i piekę buraki zawinięte w folię aluminiową, a gdy lekko przestygną obieram ze skórki, kroję i miksuję. Żeby nie tracić czasu na obróbkę buraków, możecie kupić już ugotowane i obrane buraki w Lidlu. Do tego przepisu sprawdzą się super.

Składniki:

♥ ok. pół kilograma buraków (mniej więcej 2 średniej wielkości buraki, może być też jeden duży)
♥ 3/4 szklanki mąki kokosowej
♥ 1/2 szklanki mąki ryżowej
♥ 3 jajka
♥ 3/4 szklanki erytrolu (może być też ksylitol)
♥ 5 łyżek kakao (możecie dodać mniej jeśli chcecie uzyskać mniej intensywny smak)
♥ pół łyżeczki sody oczyszczonej
♥ szczypta soli
♥ łyżeczka cynamonu
♥ tabliczka gorzkiej czekolady (100 g)
♥ opcjonalnie: garść posiekanych orzechów włoskich i skórka starta z pomarańczy

Przygotowanie:

Puree z buraków miksuję z jajkami (można wymieszać rózgą kuchenną). Dodaję wszystkie suche składniki i mieszam do uzyskania gładkiej masy. Na koniec dodaję posiekaną czekoladę i orzechy. Polecam dodać też skórę z pomarańczy, która genialnie podkreśla smak brownie.
Gotową masę przelewam do foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Ja użyłam formy 25×15 cm i brownie wyszło mi dość wysokie, więc spokojnie możecie użyć większą formę, zwłaszcza, gdy chcecie żeby ciasto było płaskie, tak jak typowe brownie.
Ciasto piekłam w piekarniku nagrzanym do 190 st.C przez godzinę. Jeśli będziecie piec w większej blaszce i ciasto będzie niższe, czas pieczenia będzie krótszy. Po upływie 30 minut zalecam sprawdzanie ciasta patyczkiem, bo to najlepszy sposób na sprawdzenie, czy brownie jest już upieczone. Oczywiście pamiętajcie, że ciasto będzie w środku nieco wilgotne, więc patyczek może być mokry, ale ciasto nie powinno się do niego przyklejać.
Po upieczeniu i ostudzeniu posypałam brownie wiórkami kokosowymi. Dobrym pomysłem jest też polanie go czekoladą i posypanie zmielonymi orzeszkami.
Brownie jest miękkie, czekoladowe, lekko wilgotne i pyszne. Burak jest zupełnie niewyczuwalny w smaku, a jego zapach znika, gdy ciasto ostygnie. Polecam!


Comments